ONS AANBOD






90 DAGEN SLAAPMANAGEMENT TRAJECT


Boost de prestaties, vitaliteit en het werkplezier van jouw medewerkers door te investeren in hun slaap-kwaliteit!

  • Hebben jouw medewerkers moeite met in slaap vallen?

  • Worden ze ‘s nachts wakker en staat hun hoofd en lichaam dan meteen aan?

  • Zijn ze op de werkvloer slaperig, presteren ze ondermaats of melden ze zich vaak ziek?

  • Voelen ze zich vaak gespannen, uitgeblust of pieker ze regelmatig?

  • Hebben ze al van alles geprobeerd om weer controle te krijgen over hun eigen nachtrust, maar had het weinig of geen effect?

Dan kan de slaap-kwaliteit van jouw medewerkers wel een upgrade gebruiken!

Slecht slapen kan namelijk leiden tot problemen met je gezondheid, energie, (werk)relaties, werkgeluk en je werkprestaties. Het is dus belangrijk om hun slaap-kwaliteit zo snel mogelijk te optimaliseren!

Hoe verhoog je je slaap-kwaliteit?

Cognitieve Gedragstherapie voor Slapeloosheid (CBT-i)

is een effectieve interventie voor mensen met langdurige slapeloosheid, die zich richt op het herprogrammeren van gedachten, gevoelens en gedrag rondom slapen. Je leert o.a. ontspanningstechnieken en je pieker gedachten aanpakken.

Acceptance and Commitment Therapy (ACT)

is een moderne vorm van psychotherapie waarin je leert hoe je de controle terugkrijgt over je gedachten en je gevoelens, zodat je rustig en kalm in bed kunt blijven liggen zonder spanning of frustratie wanneer je wakker ligt.


Slaap-hygiëne

betekent dat je je externe omstandigheden zo inricht dat er geen enkele blokkade is om makkelijk te kunnen inslapen en doorslapen. Voorbeelden hiervan zijn het optimaal inrichten van je slaapkamer en het hebben van een avond- en een ochtend-ritueel.



In de Slaap-Management training leren jouw medewerkers de vaardigheden en inzichten uit deze drie wetenschappelijk bewezen effectieve methoden. Na de training hebben ze alle handvatten die ze nodig hebben om ervoor te zorgen dat ze beter kunnen inslapen, doorslapen en uitgerust wakker worden waardoor ze optimaal kunnen presteren op de werkvloer!

Inhoud van het traject:


In deze training leren jouw medewerkers onder andere:

  • Hoe ze beter en sneller kunnen inslapen zónder slaapmedicatie

  • Wat hun optimale bedtijden zijn en hoe ze hun slaapomgeving kunt optimaliseren

  • Welke leefstijl factoren hun slaapkwaliteit kunnen saboteren en stimuleren

  • Wetenschappelijk bewezen effectieve technieken uit de CBT-i en ACT (zie hierboven) om te stoppen met piekeren en direct te ontspannen

  • Hoe ze de hele nacht door kunt slapen zonder wakker te worden, waardoor ze ‘s ochtends uitgerust en energiek wakker worden!

Mirjam Reijnders legt het uit...

Na deze training hebben jouw medewerkers een concreet stappenplan om hun slaapkwaliteit te verbeteren voor een betere gezondheid, meer energie, betere (werk)relaties, meer werkgeluk en betere werkprestaties!

Wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Neem graag contact met ons op voor een persoonlijk en vrijblijvend gesprek.

Gedragsverandering

Onderzoek wijst uit dat het eenmalig volgen van een lezing of workshop op de lange termijn niets oplevert. Je hebt bepaalde gewoontes ook niet in 1 dagdeel aangeleerd. Er is minstens 90 dagen herhaling nodig om nieuwe patronen aan te leren. Wij streven daarom naar een duurzame verandering!